Treningsgrupper i regi av Fysio- og ergoterapitjenesten og Frisklivssentralen i Stjørdal kommune

I Stjørdal kommune er det et bredt tilbud av treningsgrupper som sikter mot å styrke helsen og livskvaliteten for ulike alders- og diagnosegrupper.

Grupper ledet av fysioterapeut:

En gruppe er på tur i skogen - Klikk for stort bildeTreningsgruppe

Balansegrupper:

Dette tilbudet er skreddersydd for hjemmeboende eldre som ønsker å forbedre styrke og balansen. Gruppetreningen foregår to ganger i uka i en periode på åtte uker.  Målet er å forebygge fall, ved å utføre styrke- og balanseøvelser i trygge omgivelser, tilpasset den enkeltes behov.

Kreftgruppe - Bli sterkere:

Spesielt utviklet for de som har eller har hatt kreftsykdom. Velkommen til å delta fra diagnosetidspunkt. Treningen inneholder tilpasset fysisk aktivitet og bevegelse som en integrert del av kreftbehandlingen. Gruppen inkluderer balanse, kondisjon, styrke og avspenning.  Moderat til anstrengende intensitet.

Parkinsongruppe:

Gruppeaktivitet for personer med Parkinsonssykdom innebærer aktivitet og bevegelse for å bedre mestringsferdigheter og lindre symptomer. Treningen inkluderer oppvarming, kondisjonstrening, samt øvelser for styrke, bevegelighet og koordinasjon.

Ungdomsgruppe

Treningsgruppe for unge som har behov for støtte til fysisk trening. Primært i alderen 12-16 år. Tilpasset trening, der hver enkelt får individuelt treningsprogram.

Sterk og stødig:

Dette lavterskeltilbudet er for seniorer over 65 år med ustøhet og begynnende funksjonssvikt. Aktuelle deltagere bor i eget hjem, klarer seg uten særlig hjelp og bistand fra kommunen, og må være i stand til å gå uten hjelpemidler innendørs. Gruppen, ledet av frivillige instruktører, møtes en gang i uken for balanse- og styrketrening. Det er ingen behov for spesielt utstyr for utførelse av treningen.

Grupper i regi av Frisklivssentralen med instruktør

Treningsgrupper

Frisklivssentralen Værnesregionen tilbyr veiledning og støtte for endring av levevaner gjennom hele livet. Det er fokus på små steg for store forbedringer, kan du kontakte Frisklivssentralen for hjelp med å bli mer fysisk aktiv, endre kosthold, slutte å røyke/snuse, mestre sykdom, følge opp fedme, håndtere psykisk helse og forbedre søvnmønstre.

Trim og trivselsgruppe senior utendørs

Kondisjon-, styrke- og balansetrening utendørs. Tilpasset seniorer med hensikt å fremme funksjon og helse

Frisklivstrening

Treningsgruppe for personer mellom 18-65år. Passer for deg som har behov for bistand til å komme i gang med fysisk aktivitet. Inneholder hovedsakelig styrke- og utholdenhetstrening.

Friskliv kveldsgruppe

Treningsgruppe for personer som ønsker å komme i gang med fysisk aktivitet. Fokus på styrke og balanse.

Mer informasjon og kontaktinformasjon

Balansegrupper