Offisiell åpning av Barnevernsvakta i Værnesregionen.

De har alt vært i drift i fem måneder, men i dag hadde barnevernsleder Anniken Lund og resten av de ansatte gleden av å invitere til offisiell åpning.

Ordførerne i alle de fem kommunene som deltar i samarbeidet var til stede. (Stjørdal, Meråker, Frosta, Selbu og Tydal).

–  Jeg er stolt av mye i dag, at vi i kommunene kan få til dette samarbeidet og stolt av kollegaene mine som gjør en viktig innsats, og utgjør en forskjell for barn og unge i Værnesregionen hver dag og fra nå døgnet rundt, sa Lund da hun ønsket velkommen.

Det ble kaffe og vafler etter at ordfører Eli Arnstad holdt tale og overrakte blomster, før alle ordførerne fikk en omvisning i lokalene sammen med ansatte. De fikk høre om hvordan lokalene har blitt tatt i bruk og tanken bak hvordan det er satt opp.

Les mer om barnevernvakta.