Åpen kveld: Støtte for barn, unge og foreldre

Det å være barn eller ungdom er ikke alltid så enkelt, verken for barnet eller familien. Det skjer mye når man vokser opp, med endringer fra å være barn til å bli større, kroppen som forandrer seg, og det å finne ut av hvem man er.

I disse årene er det viktig med god støtte til både barn og unge, samt foreldre. Det kan være at foreldre er usikre på hvordan de skal tilnærme seg barn og unge, og ønsker å få nyttig informasjon og gode råd på dette. Åpen kveld er et gratis arrangement rettet mot foreldre/foresatte av barn og unge, men er åpen for alle som ønsker å delta.

Åpen kveld

Stjørdal kommune arrangerer flere åpne kvelder i biblioteket på Kimen. Ulike representanter holder innlegg, alt etter hvilket tema som tas opp. Flere tjenester står også på stand inne på biblioteket/Kimen. I pausen er det mulig for publikum å snakke med ulike tjenester og få mer info om hva de kan tilby.

Folk på Amfi ser på fordraget. - Klikk for stort bildeÅpen kveld 2023

Tema for Åpen kveld 2024:

Basert på positiv tilbakemelding og bra oppmøte i 2023, planlegger Stjørdal kommune å fortsette med "Åpen kveld" i første halvdel av 2024. Tre kvelder er allerede satt:

• Selvmord og krise (suicid)  : 7. februar 18.00 til 20.00
  • Rus : 10. april 18.00 til 20.00
  • Kjønnsmangfold: KOMMER

Disse arrangementene gir en unik mulighet for samfunnet å diskutere og forstå de utfordringene som barn og unge i Stjørdal står overfor, samtidig som de gir verdifull informasjon og ressurser til foreldre og andre interesserte. Alle kvelder er i Stjørdal biblioteket på Kimen, ingen påmelding.

Åpen kveld 2023:

I 2023 ble det arrangert flere åpne kvelder. Det første temaet hadde fokus på barn- og ungdomslivet i Stjørdal, hvilke utfordringer det innebærer og hvordan det er å være barn og ungdom i byen vår. Det andre temaet handlet om ensomhet, og hvordan kan vi forebygge ensomhet blant barn og unge, både på individ- og samfunnsnivå. Det tredje temaet handlet om robusthet, med mål om å forstå og fremme robusthet hos barn, og hvordan foreldreferdigheter kan støtte dette.

For mer info ta kontakt med : Marthe Rise Torset

Folk på Amfi ser på foredraget - Klikk for stort bildeÅpen kveld 2023