Selvbetjeningsportal ansatte i Værnesregionen

Selvbetjeningsportal ansatte i Værnesregionen

Glemt passordet ditt? Låst konto? Virker ikke førstegangspassordet?

Er du ansatt i en av våre kommuner kan du endre passord til din brukerkonto selv, 24 timer i døgnet.

Er du en helt ny ansatt (ikke vært ansatt i kommunen tidligere), og ditt mobilnummer er registrert på ansettelseskontrakten din, skal du få brukernavn og førstegangspassord tilsendt på SMS. Har du ikke mobilnummer registrert, har din leder fått informasjon om din brukerkonto. Kontakt din leder.

NB! Har du ansettelsesforhold i flere kommuner i Værnesregionen har du en brukerkonto per kommune.

Har du glemt passordet ditt, kan du lage deg nytt ved å verifisere deg via IDporten. Trykk på "Få nytt passord ansatt" - velg din kommune - og tykk "Autentiser deg med ID-porten" - velg ønsket metode. 

Bilde passordbytte - Klikk for stort bilde

 

Få nytt passord ansatt  Lag nytt passord/låse opp kontoen din ved hjelp av innlogging med IDporten (BankID, BankID på mobil, MinID e.l.) Viktig: Vent 20 minutter før ny pålogging, slik at synkronisering blir gjennomført.

Passordkrav:

  • Må være minimum 8 tegn. Gjerne setninger.
  • Må inneholde små og store bokstaver (a-z) (A-Z)  
  • Må inneholde tall (0-9) og/eller spesialtegn (f.eks.: . - _ + ! ? ( ) < > &) 
  • Ikke bruk samme passord flere steder.
  • Passordet må være forskjellig fra de siste tre passordene dine.
  • Passordet skal ikke inneholde ord eller navn som kan knyttes til brukeren, for eksempel navn på familiemedlemmer, stedsnavn, titler, årstall etc. 

Huskeregler:

  • Ikke bruk din jobbkonto/e-post i private sammenhenger!
  • Lag deg et sterkt passord!
  • Vær skeptisk til vedlegg og lenker i e-poster.
  • Oppgi ALDRI passordet ditt til noen, verken muntlig eller skriftlig. Ingen seriøse aktører ber deg om å oppgi dette.

 

Elev? Elever 1.-7. trinn må kontakte kontaktlærer for nytt passord, mens elever 8.-10. trinn, samt elever ved voksenopplæring, kan gjøre dette selv via selvbetjent passordbytte

Åpningstider

IT-hjelpa

Mandag til fredag kl. 08:00-11:00 og 12:00-14:00.

Telefon: 90 88 55 55

E-post: ithjelpa@varnesregionen.no

NB! Kun for ansatte i kommunene Frosta, Malvik, Meråker, Selbu, Stjørdal og Tydal, samt våre leverandører.