Kontakt byggesakLytt til tekstenStopp avspillingHar du spørsmål rundt bygge, rive eller endre? Er tiltaket søknadspliktig? Enkelte bygg, tilbygg og andre tiltak kan du sette opp uten å søke kommunen om tillatelse. Hva du kan sette opp kommer imidlertid an på hvilke regler som gjelder for din eiendom. Les mer om hvilke tiltak som er søknadspliktig. Hvilket skjema skal jeg benytte? Her finner du søknadsskjema for byggesaker Hvor skal søknaden sendes? Du velger selv om du søker digitalt, via e-post eller på papir.Søknader på e-post sendes til postmottak@stjordal.kommune.noSøknader på papir sendes til: Stjørdal kommune, postboks 133, 7501 Stjørdal Hva koster det å søke? Her finner du priser og gebyrer. Hvor finner jeg informasjon om naboer? Du kan finne informasjon om naboer på kartverket.noHar du behov for naboliste sender du en henvendelse til postmottak@stjordal.kommune.no Kan jeg legge ved vedlegg? Du kan først sende inn vedlegg når du har fått bekreftelse på din avtale av saksbehandler. Trykk "svar" på e-posten fra saksbehandler og last opp vedlegg. Trykk send. Ønsker du å avtale et møte? Du kan be om et møte ved å fylle ut kontaktskjema under. Hvordan avlyse en avtale? Dersom du må avlyse en avtale, må du ta direkte kontakt med den saksbehandleren som du har en avtale med. Kontaktinformasjon får du i e-posten når avtalen bekreftes av saksbehandler. Generelle henvendelserFyll inn kontaktskjema under, så blir du kontaktet av en saksbehandler. TelefonByggesakskontoret treffes på telefon 457 20 720 i telefontiden 12.00 - 15.00 mandag - fredag. Felles e-post: byggesak@varnesregionen.no Sist endret 24.03.2025 13.17