Pressemelding 21. november 2022: Program for førjulstid i Stjørdal

Torsdag går startskuddet for adventstiden i Stjørdal. Da blir det julegrantenning, pynting av barnehagenes julegate og julemarked på torget.

Torsdag 24.november
Tid Hva Hvor
12.00 Barnehagenes julegate. Barna går fra Kimenparken til gågata, der de pynter små juletrær med selvlaget julepynt.
14.00 Julemarkedet på torget åpner. Salgsboder, tombola, kjøring med hest og vogn og god julestemning. Frivilligsentralen serverer gløgg og pepperkaker ved bålpanna.
16.30 Julegrantenning Julegrana på Stjørdal torg tennes av ordfører Eli Arnstad. Halsen musikkforening spiller, og det blir gang rundt juletreet.
Åpningstider julemarked
Dag Tid
Torsdag 24.11 kl. 14.00 til 18.00
Fredag 25.11 kl. 11.00 til 18.00
Lørdag 26.11 kl. 11.00 til 15.00

— Vi er glade for å kunne invitere alle sammen til hyggelige førjulsaktiviteter i Stjørdal sentrum. Dette er gjort mulig gjennom et godt samarbeid mellom kommunen og Næringsforeningen i Værnesregionen som har tatt ansvaret for julemarkedet. Jeg vil også trekke frem Frivillighetssentralen som stiller opp med servering av gløgg og peppekaker under julemarkedet, sier Margit Elverum. Hun er Stjørdal kommunes arrangementkoordinator. Margit har også en oppfordring til alle stjørdalinger: — I desember blir det arrangert en rekke konserter, basarer og andre hyggelige førjulsaktiviteter i lokal regi. Støtt opp om disse arrangementene, og få masse god julestemning med på kjøpet, avslutter Margit Elverum.