Pressemelding 26. mai 2021: Tre nye positive i dag – svært aktiv smittesporing

To av disse har klar sammenheng med de to som ble funnet i går, den siste har uavklart smittekilde. Det er igjen gjort stor innsats fra smittesporingsteamet vårt.

Vi merker situasjonen godt i kommunen nå med 201 innbyggere i smittekarantene og omlag 600 i ventekarantene. Nå gjelder det at vi står samlet om tiltakene som ble kommunisert ut tidligere i kveld. Stjørdalingene har gjort det før - strenge restriksjoner og god disiplin over kortere tid, vet vi gir muligheter for raskere åpning.

Ellers er situasjonen slik:

Lånke barnehage har nå fått satt en gruppe i ventekarantene, mens ventekarantene er avsluttet for mange ved Fosslia skole, Aglo vgs og Tønsåsen barnehage.

Har du besøkt Egon på Stjørdal?

I forbindelse med smittesporingen ønsker kommunen at en del gjester som har vært på Egon Stjørdal bestiller koronatest via kommunens hjemmeside.

Det gjelder personer som har vært gjester der fredag 21.05. kl. 15-17 og mandag 24.5. kl. 16-21.

Med vennlig hilsen

Tor Jakob Reitan                                           Leif Edvard Muruvik Vonen

Kommunedirektør                                         Kommuneoverlege