Pressemelding 15. februar 2022

Covid-19: Kort statusrapport.

Smittetallene ligger på et jevnt, høyt nivå, åpningstiden for hurtigtestutlevering utvider og teststasjonen på flyplassen er ikke lengre bemannet.

Stjørdal har et stort lager med hurtigtester, og alle med symptomer kan derfor hente seg hurtigtest i «Hurtigtestboden» utenfor Meierivegen 17. Der har vi nå utvidet åpningstidene både på hverdager og i helgene.

• mandag-fredag mellom klokken 08.30-11.30 og 13.00-16.30
  • lørdag og søndag mellom kl. 10.00 og 14.00

Teststasjon på Værnes er ikke lenger bemannet

Teststasjonen på Værnes Lufthavn Trondheim er ikke lenger bemannet, og har ikke utdeling av hurtigtester til reisende. Dette er i tråd med myndighetenes nye retningslinjer. Reisende bes derfor om å ta kontakt med sin hjemkommune eller kommunen de skal besøke for hurtigtest dersom de har symptomer.

Ett, felles telefonnummer

Kommunen har opprettholdt ett telefonnummer – 477 81 754, hvor det er mulig å bestille vaksinetime for de som ikke får det til på nettet. Her kan du også få svar på spørsmål om covid19-smitte dersom det er ting du ikke finner ut av kommunens hjemmeside.

Fortsatt høy smitte i Stjørdal

Kommuneoverlege Leif Edvard Muruvik Vonen forteller at det fortsatt er en jevn, høy smitte i Stjørdal med rundt 1 000 nye smittetilfeller i uka de siste tre ukene. – Samtidig er det fortsatt slik at folk som har tatt vaksine jevnt over får et mildere sykdomsforløp, og havner langt sjeldnere på sykehus. Det er god kapasitet på vaksinestasjonen i Wergelandsvegen, og du kan få time på dagen, forteller Vonen som også understreker viktigheten av å fortsatt registrere positive hurtigtester via kommunens hjemmeside.