Kommunen har et ansvar for å bidra til at alle har et godt og trygt sted å bo.
Vi vil vurdere hva slags type bistand den enkelte har behov for og hvilke alternativer som finnes.
Søk om leie av kommunal bolig
For å kunne behandle din søknad, er det nødvendig med følgende dokumentasjon som skal legges ved:
- Dokumentasjon på inntekter (lønnsslipper, pensjon, sosialstønader og bidrag osv.)
- Siste tilgjengelige selvangivelse
- Leiekontrakt og eventuell oppsigelse dersom du leier bolig i dag
- Bekreftelse på sosiale eller medisinske forhold som har betydning for bosituasjonen.
Generell informasjon:
- Tildeling skjer ut fra en skjønnsmessig vurdering og på grunnlag av gjeldende retningslinjer.
- Ordningen er behovsprøvd.
- Kommunal utleiebolig prioriteres primært til vanskeligstilte boligsøkere som selv er uten mulighet til å skaffe seg alternativ bolig.
- Søker må ikke ha inntekt og formue eller alternative muligheter som gjør søker i stand til selv å fremskaffe bolig.
- Må være fylt 18 år.
- Som hovedregel så skal du ha vært folkeregistrert i kommunen de siste 2 årene.
- Det tas sikte på å ta kontakt med deg/dere innen 3 uker.
- Vanligvis må man møte for en samtale.
Sist endret 17.06.2024 13.45