Du får i utgangspunktet to fakturaer i halvåret for kommunale avgifter:
- En faktura fra Stjørdal kommune for vann, avløp og feiing. Henvendelser om faktura på kommunale avgifter fra Stjørdal kommune sender du på epost til gebyr@stjordal.kommune.no
- En faktura fra Innherred renovasjon for renovasjon, slam og septik. Henvendelser om faktura fra Innherred Renovasjon retter du direkte til dem på e-post: post@ir.nt.no eller telefon 74 02 88 40
Faktura fra Stjørdal kommune
Eiendomsavgifter
På fakturaen står det "Utsteder: Eiendomsavgifter". Dette betyr avgifter for vann, avløp og feiing på din eiendom. Det betyr ikke eiendomsskatt, det har vi ikke i Stjørdal kommune.
Feieavgift fritatt for mva.
Fra 01. januar 2024 er det ikke merverdiavgift på feieavgiften.
Se dine fakturaer fra Stjørdal kommune
Logg inn på "Min side" på mer informasjon om dine kommunale fakturaer,
Her finner du informasjon om utsending av faktura fra kommunen.
Oppdeling av faktura fra Stjørdal kommune
Kommunale avgifter kan også betales i 12 terminer. Det forutsetter at:
- faktura betales med avtalegiro eller e-faktura
- årlig avgift er over kr 3000,-. Halvårige fakturaer som allerede er utsendt, kan ikke deles opp i terminer.
Send adresse, eventuelt gnr./bnr., du ønsker månedlig fakturering på til e-postadresse: gebyr@stjordal.kommune.no
Mer informasjon om priser for feiing, vann og avløp
Kontakt oss om spørsmål om faktura fra Stjørdal kommune
Har du spørsmål om kommunale avgifter fra Stjørdal kommune (vann, avløp og feiing), send e-post til: gebyr@stjordal.kommune.no
Vi ber om at du ikke sender personopplysninger via e-post.
Faktura fra Innherred Renovasjon
Faktura for renovasjon, slam- og septiktømming blir sendt fra Innherred Renovasjon på vegne av kommunen. Innherred Renovasjon overtok ansvaret for slam- og septikhåndteringen fra 01.01.2024. Faktura for helårsboliger faktureres to ganger i året:
- Faktura for 1. halvår kommer i midten av mars med forfall ca. 20. april
- Faktura for 2. halvår kommer i midten av september med forfall ca. 20. oktober
Hytter og fritidsboliger
Renovasjonsgebyret for hytter og fritidsboliger faktureres en gang i året, regning kommer i mai med forfall midt i juni. Regningen kommer fra Innherred Renovasjon på vegne av kommunen.
Mer informasjon og priser - renovasjon, slam og septik
Kontaktinformasjon for spørsmål om faktura fra Innherred Renovasjon
Har du spørsmål om renovasjon, slam eller septik, ta kontakt med Innherred Renovasjon på e-post: post@ir.nt.no eller telefon 74 02 88 40.